Skuteczne zaproszenie

Każdy kto nad morzem żyje z turystyki wie, że zarobienie pieniędzy na letnikach nie jest wyzwaniem zbyt trudnym. Tłum kupuje i bierze prawie wszystko co się mu oferuje. Inaczej jest w chłodnej i zimnej porze roku, gdy Półwysep Helski odwiedzają  – smakosze jodu, świeżej ryby, spokojnych spacerów oraz miłośnicy eko i etno- atrakcji edukacyjnej turystyki.

Jak zrobić by ich liczba się powiększała? Wie to już Hel. Przede wszystkim należy mieć całoroczne tego typu atrakcje, no i umieć dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów. Czy to wykonalne ? Okazuje się, że się da to zrobić.

Błękitna Szkoła Stacji Morskiej i Fundacji Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Grupa Lotos oraz samorządowe władze Hel postanowiły powtórzyć kampanię, którą po raz pierwszy zrealizowano trzy lata temu, a która wówczas wielu mocno zadziwiła. I tak, w Trójmieście oraz wzdłuż szosy prowadzącej w kierunku Pucka postawiono znowu, takie same jak w 2011 roku reklamy – „Hel zaprasza zimą”.

Miarą skuteczności kilkunastu takich zaproszeń była frekwencja w fokarium. Porównano zatem liczby odwiedzających to miejsce w analogicznych zakresach dat - w roku kampanii i w roku ją poprzedzającym. W 2011 roku uzyskano wskaźnik wzrostu 14%. Teraz wynik przekroczył 56%!

Zatem sukces. Ale po co? Dla wielu zapewne był istotny zysk lokalnych usługodawców. Dla innych, stworzenie alternatywy dla odpoczynku w okresie nadmiernego letniego zatłoczenia, kiedy to za wypoczynek płaci sporo nie tylko turysta ale i lokalne środowisko naturalne, cierpiące na różne przejawy ludzkiej presji na unikatowe i wrażliwe siedliska przyrodnicze.

 


<<< POWRÓT