VII ZAGADNIENIE |
34 JEDNOSTKA LEKCYJNA |
Ochrona
środowiska morskiego. |
Jakościowa i ilościowa analiza struktury połowu. |
ZAKRES
TREŚCI: ·
ustalić skład gatunkowy połowu, ·
pomiar długości ryb, udział
masy i ilość poszczególnych gatunków w wybranej losowo próbie, ·
analiza krzywej rozkładu długości
ryb, ·
wielkość ryb i ich miejsce w
ekosystemie, ·
znaczenie próbki badawczej dla ogólnego
wnioskowania o jakości środowiska naturalnego. |
WYMAGANIA: ·
uczeń potrafi rozpoznać
podstawowe gatunki ryb, ·
uczeń potrafi zinterpretować
krzywą rozkładu klas długości ryb w połowie, · uczeń rozumie zasady i cel badawczy analizy struktury populacji. |
FORMY I
METODY PRACY: · metoda badawcza: oznaczanie gatunku, pomiar długości i masy wybranej losowo próby ryb, wykonanie wykresu rozkładu klas długości (praca w grupach), · metoda słowna: pogadanka.
|
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: ·
wizyta w porcie rybackim, próba
ryb z połowu, ·
lub zbiór rysunków ryb różnej
wielkości z danymi o ich długości i masie. |