II ZAGADNIENIE |
2 i 3 JEDNOSTKA LEKCYJNA |
Powstanie Bałtyku i jego ogólna charakterystyka |
Bałtyk we wszechoceanie.* |
ZAKRES TREŚCI · rozmieszczenie wód na kuli ziemskiej, · wzajemne proporcje oceanów i kontynentów, mórz i lądów, · wody słodkowodne i wody morskie na kuli ziemskiej, · Bałtyk jako zbiornik wód słonawych, · Położenie Bałtyku względem innych mórz, · Ukształtowanie i rodzaje dna morskiego, · Porównanie głębokości oceanów i Bałtyku. |
WYMAGANIA · Uczeń potrafi wymienić i pokazać na mapie (globusie) główne akweny na kuli ziemskiej, · Uczeń zna rodzaje dna morskiego oraz ich występowanie w Bałtyku, · Uczeń zna największe głębie oceaniczne i głębie Bałtyku, · Uczeń zna proporcje wielkości akwenów słodkowodnych, słonych oraz słonawych wód Bałtyku. |
FORMY I
METODY PRACY · Metoda słowna: pogadanka, · Metoda obserwacyjna: foliogramy, plansze, · Metoda ćwiczeniowa: uzupełnianie mapy świata, zaznaczanie rodzajów dna w Bałtyku. |
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: · mapa geograficzna świata, · kserokopie mapy świata i Bałtyku lub jego szablon. |
UWAGI: * 1 lub 2 jednostki lekcyjne |