I. ZAGADNIENIE |
1 JEDNOSTKA LEKCYJNA |
Wstęp do ekologii morza |
Co to jest ekologia morza? Organizacja pracy na lekcjach. |
ZAKRES TREŚCI: · zapoznanie się z grupą, · określenie zakresu materiału i wymagań, · konfrontacja oczekiwań uczniów odnośnie przedmiotu, · zdefiniowanie nazwy przedmiotu oraz jego zakresu, · wyjaśnienie różnicy pomiędzy ochroną środowiska a ekologią, · wyszczególnienie nauk o morzu (oceanologia, oceanografia, ekologia morza, sozologia morza, biologia morza i in. nauki szczegółowe) obszarów ich zainteresowań, powiązań i znaczenia. |
WYMAGANIA: · uczeń potrafi wymienić i zdefiniować podstawowe nauki zajmujące się badaniem środowiska morskiego, · uczeń zna różnice pomiędzy ekologią a ochroną środowiska, · uczeń potrafi zdefiniować ekologię morza, · uczeń potrafi scharakteryzować i wyrazić swoje oczekiwania i potrzeby odnośnie przedmiotu. |
FORMY I
METODY PRACY: · metoda słowna: pogadanka, · metoda pisemna: „test niedokończonych zdań”.* · metoda obserwacyjna: ilustracje, plansze, ·
metoda ćwiczeniowa: graficzne przedstawienie miejsca
ekologii morza względem innych nauk. |
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: ·
plansze, słowniki |
UWAGI: *patrz załącznik I |