VI ZAGADNIENIE |
31 JEDNOSTKA LEKCYJNA |
Zagrożenia
środowiska naturalnego |
Konsekwencje zanieczyszczeń. |
ZAKRES TREŚCI: ·
karłowacenie i choroby ryb, · wpływ na zdrowie człowieka, · degradacja środowiska, |
WYMAGANIA: · uczeń potrafi wymienić bezpośredni i pośredni wpływ zanieczyszczeń na organizmy, w tym także człowieka, · uczeń zna konsekwencje zrzutu substancji szkodliwych do morza i drogi jakimi związki te wracają do człowieka, ·
uczeń ma świadomość, że
niszcząc naturę. działa na swoją szkodę. |
FORMY I
METODY PRACY: · metoda słowna: pogadanka, · metoda obserwacyjna: foliogramy, film, ilustracje dotyczące degradacji środowiska, rozlewów olejowych, eksponaty organizmów zniekształconych przez degradację środowiska, ·
metoda ćwiczeniowa: praca z tekstem dot. zanieczyszczeń i
ich wpływu na nasze życie, (praca pisemna: Oddziaływanie zanieczyszczeń
na naszą egzystencję) |
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: ·
film video „The Environmental Impact of Pollution”* |
UWAGI: * 6 odc. „The Baltic Sea Environment” – patrz załączniki |