VII ZAGADNIENIE |
38 JEDNOSTKA LEKCYJNA |
Ochrona
środowiska morskiego. |
Morskie obszary chronione. |
ZAKRES TREŚCI: · przyczyny tworzenia obszarów chronionych, ·
rozmieszczenie obszarów chronionych w pasie nadmorskim (np.
Woliński Park Narodowy, Słowiński Park Narodowy, Ławica Słupska,
Nadmorski Park Krajobrazowy, Rezerwat Przyrody Kępa Redłowska, Park
Krajobrazowy Mierzeja Wiślana), ·
rezerwaty przyrody występujące w
okolicy, ·
System Bałtyckich Obszarów
Chronionych Komisji Helsińskiej, ·
szczególne rodzaje chronionych
siedlisk (wydmy, klify, tarliska, zimowiska ptaków itp.). |
WYMAGANIA: · uczeń potrafi wymienić i pokazać na mapie parki narodowe, rezerwaty leżące w strefie wybrzeża, · uczeń rozumie potrzebę tworzenia obszarów chronionych, ·
uczeń zna znaczenie ochrony tarlisk, wydm, zimowisk ptaków. |
FORMY I
METODY PRACY: · metoda ćwiczeniowa: praca z mapą - zaznaczanie obszarów chronionych, (praca pisemna: Gdzie w okolicy znajdują się rezerwaty i dlaczego zostały utworzone w takich miejscach?), · metoda obserwacyjna: foliogramy, fotografie. |
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: ·
foldery parków narodowych i
krajobrazowych ·
książka „Morskie Obszary
Chronione”* |
UWAGI: * patrz załączniki |